top of page

Lisää filmejä

>

HSY: TRASH TEST DUMMY

Jos haluat autotallien miehet huolehtimaan vaarallisista jätteistä entistä paremmin, huolehdi ensin siitä, että saat heidän huomionsa. Siitä ei jäänyt epäselvyyttä kun kolme filmiä pyöri yhdellä mainoskatkolla Finnkinon teattereissa. 

AUTOVERKKOKAUPPA: AINA, KAIKKIALLA JA PETIKOSSA

Rakensimme yhdessä asiakkaan kanssa Autoverkkokaupalle konseptin, joka tarjosi täysin uuden asiakaskokemuksen kiinnostavasti ja teki Autoverkkokaupasta kolmessa vuodessa Suomen suurimman autoliikkeen. Kustannustehokkaissa filmeissä Autoverkkokauppa elää ketterästi asiakkaan arjessa ilman turhaa pönöttämistä.

KIERTOVOIMA: KAIKKEA EI PIDÄ KIERRÄTTÄÄ ITSE

Kiertovoima yhdisti jätelaitosten voimat kampanjaksi, joka kertoo minne vaarallinen jäte kuuluu (ja minne se ei kuulu).

VESILAITOSYHDISTYS: HANAVESIOOPPERA

Maailmanluokan mainoselokuvia tehdään yleensä maailmanluokan budjeteilla. Myös Vesilaitosyhdistyksen koordinoimassa koko Suomen vesilaitosten juhlakampanjassa rima oli korkealla, mutta rahahanoja ei tarvinnut jättää valumaan, kun käytettiin hieman luovuutta.

HYUNDAI: ROMUTUSPALKKO

Filmin tekemisen ei aina ole pakko olla kallista. Hintalappu lähtee käsikirjoituksesta – kallista käsikirjoitusta ei koskaan pidä yrittää halvalla, mutta kun kaikki on mietitty valmiiksi, voi edullisemminkin onnistua.

PYTTY.FI: VESSAPUHUTTELU

Ympäristöasioissa asenteiden muuttaminen on tärkeää, mutta vielä tärkeämpää on muuttaa toimintaa. Pytty.fi meni filmissä toiminnan hetkelle ja jatkoi netissä viemärin konnien jahtaamista. 

Trash test dummies
Autoverkkokauppa
Vaarallinen jäte
Hanavesi
Pytty
VEROHALLINTO: TAXMAN JA VEROILMOITUS VERKOSSA

Verottajan mukaan paras potentiaali uusissa verkkopalvelun käyttäjissä oli noin viisikymppisissä miehissä. Päätimme tehdä heille nostalgiset filmit, jotka saavat digitaalisuuden näyttämään positiiviselta. Budjetti oli vaatimaton, palaute ei. 

ESPOON OMA PANIMO: OLUTTA, JOKA TEKEE ESPOOSTA MATKAN ARVOISEN

Cheers From Espoo, eli trippi Espooseen yhteensä viidestä eri näkökulmasta. Todellisia low budget indie elokuvia, joissa asiakkaan toimitusjohtaja esiintyi omana itsenään tai viitenä sivupersoonanaan, miten asian kukakin haluaa nähdä?

HSY: ARMAN JA AASI TEKEVÄT BIOJÄTTEESTÄ KAASUA

Jätteiden lajitteleminen on edellytys kierrättämisellä ja jätteiden hyötykäytölle. HSY:n "Kiitos, kun lajittelet" -kampanjan biojäteosuudessa motivoitiin ihmiset lajittelemaan oikein ja tehtiin se tavalla, joka jäi mieleen. Tulokset mairittelivat huomioarvotutkimuksissa ja päälle napsahti vielä Finnkinon vuoden parhaan elokuvamainoksen titteli.

HSY: VIEMÄRISUKELTAJAN OHJEET MUTAKYLPYYN

Jatko-osassa viemärisukeltaja kertoo orgaanisesta mutakylvystä. Tämä spotti päätyi Voitto-mainoselokuvankilpailun finalistien joukkoon.

HSY: ÄLÄ RUOKI ROTTAA

HSY kärsii melkoisesta riesasta, kun viemäreihin kaadetaan surutta rasvaa uppopaistamisen ym. seurauksena. Pahin ongelmista lienee tukkeutuminen, mutta mielenkiintoisin on rottapopulaation kasvu. Niinpä teimme siitä opetusvideon, joka päätyi Voitto-mainoselokuvakilpailun finalistiksi ja Finnkinon vuoden elokuvamainos -kisan pronssipaikalle.

HSY: PITKÄ OPETUSVERSIO BIOJÄTTEESTÄ 

Info ja viihdyttävyys mahtuvat samaan tarinaan. HSY:n biojätevoimalan seikkaperäisempi esittely koululaisille tuo uusia käänteitä Frederik-aasin ja Armanin tarinaan. 

HYUNDAI: HUOLTO HUILAA
HYUNDAI: MIXU PAATELAINEN JA SOPIMUS
PAKKAUSTUTKIMUS: FREZZA VUORILLA

Pakkauksilla on usein aiheettoman huono maine. Virheellisiä käsityksiä korjaamaan ja pakkausten hyviä ominaisuuksia korostamaan tehty kuuden videon sarja valistaa pakkausalan sidosryhmiä ja kertoo pakkaamisen tarpeellisuudesta mm. koululaisille.

PAKKAUSTUTKIMUS: ILMAN PIZZAA
PAKKAUSTUTKIMUS: FAZERIN SINISTÄ
PAKKAUSTUTKIMUS: KAURAPUUROA
PAKKAUSTUTKIMUS: ILMAN MAITOTÖLKKIÄ
PAKKAUSTUTKIMUS: RUOKAHÄVIKKI
RENAULT: GENEROUS - REILU
LASINEN LAPSUUS: ÄÄNI LAPSELLE  (@euroRSCG)

Ääni lapselle on filmi, jonka tarkoituksena oli saada vanhempiensa alkoholinkäytöstä kärsineet lapset jakamaan kokemuksiaan niin, että niitä voitaisiin käyttää vertaistueksi lapsille ja aineistoksi tuleville Alkon valistuskampanjoille. Sisällön piti olla niin puhuttelevaa, että tuotos saa omat jalat Youtubessa. Spotti aiheutti paljon keskustelua ja ylitti tavoitteensa moninkertaisesti. Lisäksi se palkittiin lukuisilla mainosalan tunnustuksilla: mm. Vuoden huipuissa 2010 Hopeahuipulla ja mainoselokuvan erikoispalkinnolla sekä vuoden 2011 “mainonnan Euroopanmestaruuskilpailuissa” Golden Drumissa hopealla.

TUC: HOT'N'SPICY   (@euroRSCG)

Uskoisin, että tätä mainosta ei tarvitse selittää. Tuote on kuningas: kaikki mitä kuvassa näkyy löytyy myös keksin reseptistä. Hauskasta tuotannosta sen verran, että kaikki filmin äänet tulevat ihmisen suusta ja myös käsikirjoittaja pääsi käsitöihin siirtelemään animaation papuja. Yksinkertaiset ideat ovat universaaleja, tätä alun perin Suomen markkinoille tehtyä spottia on myöhemmin pyöritetty usean Euroopan maan televisiossa.

BUSINESS EUROCARD: TOOLS (@euroRSCG)
SANTANDER: ELÄ ENEMMÄN   (@euroRSCG)
SANTANDER: ELÄ ENEMMÄN 2 (@euroRSCG)
DOMINO: PUUTARHA   (@euroRSCG)
DOMINO: PUISTO (@euroRSCG)
DOMINO: KEITTIÖ   (@euroRSCG)
DOMINO: KUNG FU  (@euroRSCG)
FANIPALA: PÄÄSYLIPPU   (@euroRSCG)
FANIPALA: SOHVAN VALTIAS (@euroRSCG)
ARLA: LIIAN PAKSU JÄÄKAAPIKSI (@BATES)
HSY pieru arman pitkä versio
Taxman
Omapanimo keilaniemi
Arman ja aasi pitkä
eurocard
bottom of page